2016. november 1., kedd

Sydney: tengeres nap

Ismét egy órával később keltem, és nehéz volt kibújni az ágyból. Szerintem átálltam teljesen. Most kihagytam az ingyen dzsemes pirítóst és helyette ettem egy tükörtojásos babos toast-os kiadós reggelit, amely mellé macis latte artos kávét kaptam. Remek indítása volt a napnak, feltöltődtem. Elsétáltam a Darling kikötőbe, mert ott volt a napi első kiszemelt programom, a Sea Life akvárium. A waterfront-on nagy volt a nyüzsgés, ugyanis ma volt a lóverseny szezon legrangosabb napja: a Melbourne kupa. Úgy tűnt, ez a kupa olyan az ittenieknek, mint otthon az ötös lottó, amikor sokáig nem volt nyertes, vagyis szinte mindenki fogad rá. TAB feliratú kocsik rögzítették a fogadást, és kis képernyőn ment a verseny. Továbbá nem csak a fogadásról szól ez az esemény, hanem minden magára valamit adó ausztrálnak részt kell vennie egy partyn, ahová csakis kiöltözve, hölgyeknek pedig a már említett kalapban vagy fejdíszben kell megjelenni. A kikötői part tele volt ilyen partyval, és csak úgy vonultak a cifra fejfedők! Alig győztem kapkodni a fényképezőm, és az igazán cifrákról sajnos le is maradtam. Elvégre nem túl illendő arconfotózni idegeneket.

Az akváriumba volt 5 dollár kedvezményem, amit valamelyik jófej szobatársam hagyott az ágyamon. Bementem és megcsodáltam a halakat. Egy külön rész volt az ausztrál korallzátonyról, amit úgy néztem, hogy majd ezeket a halakat kell felismernem két nap múlva. Az akvárium fő látványossága a tengeri tehén. Kettő is van nekik, egy 11 éves lány és egy 17 éves fiú. Ezek az állatok akár hetven évig is élnek, úgyhogy az itteniek még fiatalok. Most sajnos csak az egyiket láthattuk, mert a hím akváriuma átalakítás alatt áll, így őt nem engedik ki. Megvártam a beszélős részt, de tényleg csak beszéltek, show nem volt, mert ők nem idomítják az itteni állatokat, inkább természetvédelem a profiljuk.

Az akváriumban a halak jópofák voltak, de annyira nem nyűgözött le a hely, így gyorsan áttértem a következő programra: a tengerparti sétára Bondi beach és Coogee beach között. Kb. fél óra volt a Circular Quay-től (ahol az operaház van) busszal a Bondi beach, semmiség a táv, viszont hirtelen más világba érkeztem. Gyönyörű kék tenger, homokos part, hullámokon szörfösök. Határozottan tetszett Bondi beach! És persze mára lett a legmelegebb az idő, úgyhogy kalap, napszemüveg, 50 faktor fel és még így is aggódtam, hogy meg ne égjek. Kiépített túra útvonal van a két beach között, ami kb. 5 km. Út közben a táj mellett megcsodálhattam a kb. 2 hétig zajló partmenti szoborkiállítást is, érdekes és furcsa kreálmányokkal. De kiállítás hiányában is teljesen élvezetes ez az útvonal. Szépek a mosott sziklák, a kék és helyenként vad tenger, és néhány madarat is láttam. Rájöttem, hogy ezen a szakaszon jártam a legközelebb Új Zélandhoz, bár látni nem láttam csak a végtelen vizet.

Azért elfáradtam ezen a sétán Coogee-ig. Már vártam, hogy megérkezzek. Kb. két öböllel előttig (talán Bronte öböl) volt még kellemes, utána már inkább fárasztó. Meg Coogee-ban épp valami kutat ástak az öböl egyik oldalán, ami bezavart a látképbe, de azért elücsörögtem kicsit mezítláb a homokban. Lábat is áztattam, és nem volt annyira borzasztóan hideg a víz, de azért meleg sem. Persze itt is partyztak cifra kalapokban, bár már inkább a végefelé jártak és mezítláb dülöngéltek egyes hölgyek az utcákon.

A fél órás visszaúton a buszon erőt gyűjtöttem a harmadik programhoz, a botanikus kerthez. Mint Melbourne-ben, itt is ingyenes és tele van pálmákkal, fikuszokkal és egyéb szépségekkel. Napnyugtáig van nyitva így még épp belefért, ugyanis novembertől 8- kor zár. Megállapítottam, hogy innen szuper kilátás nyílik az operaházra, a másik oldalán lévő öbölnél pedig hadihajók állomásoztak. Láttam kakadut, színes papagájt és egyéb madarat, valami rágcsálót és sok nagy dénevért. Utána siettem, nehogy bezárjanak.

A nap nem telhetett el taikós játék nélkül, így a hostel előtt útba ejtettem a játéktermet és elvertem 4 dollárt. A Linda Linda számot megpróbáltam nehéz fokozaton, és majdnem összejött, csak egy kicsivel csúsztam le a szintlépésről.

Mozgalmas volt ismét a napom, jót fogok aludni. Csak fel tudja kelni! Holnap ugyanis ismét repülök.

Nincsenek megjegyzések: