2008. február 4., hétfő

lesedi kulturális falu fejezet

Tegnap ellátogattunk a Pretória és Johannesburg között található Lesedi kulturális faluba. A bejáratnál törzsi ruhákba belöltözött nők és férfiak fogadták a vendégeket, nagy énekléssel. Elsőre kissé ijesztő volt! :P

Először levetítettek nekünk egy rövid ismertetőt az afrikai törzsekről, ami félig interaktív volt, mert néha átvonultak páran a képernyő előtt, illusztrálva az épp elhangzottakat. Ott sajnos nem lehetett még fényképezni, mert sötét volt, de így is rengeteg képet készítettünk azért!

A vetítő teremből egy idegenvezetővel elindultunk megnézni az öt törzsi falut. Először a Zulu törzset mutatta be nekünk a vezetőnk (ők a legharciasabbak, itt volt a fegyverbemutató is), aztán jött a Ndebele (nekik van a legcifrább népmuvészetük), a Sotho (de ha a népről beszélünk, akkor Basotho), a Xhosa (Mandela is Xhosa származású, ők adják azokat a fura klikkelő hangokat; az x-et ejtik klikkel), végül a Pedi. A Pedi törzs viselete a szoknya, a férfiaknál is, és állítólag azért, mert amikor a Zuluk megverték az angolokat, azok aztán a Pedikkel kerültek szembe, és amikor a pedi vezetők meglátták az első sorban menetelő szoknyás skótokat, nőknek nézték őket, és csak a hátul levő angol katonákra koncentráltak, ezért vereséget szenvedtek. Szégyenükben, és emlékeztetőül azóta ők is szoknyát hordanak.

A falukat elhagyva egy nagy kunyhóban gyülekeztünk, ahol megnézhettünk néhány érdekes táncbemutatót. Nagyon lelkesek voltak az előadók! A táncok tele voltak energiával. A végén behúztak pár embert a közönségből (köztük engem is), egy közös össznépi táncra. Szerencsére nem bonyolították túl a lépéseket!

A program az ebéddel zárult. Önkiszolgáló rendszer volt, ezért is olyan káosz az album végén a tányérom. Igyekeztem mindent megkóstolni. Volt bárány, marha, csirke, és a furcsábbak közül sült antilop, és krokodil pörkölt. A krokodilnak fehér a húsa. Tényleg olyasmi, mint a csirke, talán kicsit szárazabb. Voltak zsírosabb részek is, azokat nem ettem meg. (a krokizsír sárga, és kocsonyás volt...)
A sült antilop meg olyan volt, mint nálunk bármilyen sült vad. Semmi furcsaság, és fincsi.
Ebéd közben egyszer eleredt az eső, ami átfordult jégesőbe, de szerencsére pont elállt, mire indultunk! :)

Jó móka volt a Lesedi. Az idegenvezetés színvonalas volt, és a helyiek is kedvesek voltak!

BubbleShare: Share photos - Play some Online Games.


ui: aki itt nézi meg az albumot, jelölje ki a hozzátartozó képaláírást, ha nem fér ki az egész

uui: a pirított hernyónál csak el kellett vonatkoztatni attól, hogy mi is az. Amúgy nem volt semmi különös íze, olyasmi volt, mint az elrágható pirított tökmaghéj. ;)

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

jók a képek!!

hernyó evés: látszik milyen lelkes voltál..:)

de fenntartom, hogy a krokodil durvább, ott olyan bosszú íze van, sok felfalt emberős után most Te.. őt :D

zuluk meg tényleg ügyesek is voltak.

Névtelen írta...

tok jok a kepek!!!
az ilyeszto az pontos jé
hugsss
ags

Névtelen írta...

na jó, hát ha más nem köt bele, akkor én vagyok köteles, szóval teljesen hiteltelen falu, egyetlen félmeztelen bennszülött nő sem szerepel a képeken. :P

na jó a parabola antennáról amúgy is egy Gary Larson kép ugrott be :)

http://vsk.interhost.hu/files/anthropologists.jpg

szóval csak gondoltam szólok, hogy én is figyelemmel követem a blog-ot, várom a további bejegyzéseket. (főleg csak olvasni fogok, a hozzászólást meghagyom másoknak)
további jó pihenést :)

Unknown írta...

Nekem a csoportkép a kedvencem.
Érdeklődnék, hogy a jobbodon lévő bundás lábú úr melyik törzs képviselője?

sushinori írta...

d: hernyó evés: ott még nem vonatkoztattam el :)

sis: you're correcting my grammar!O_o Itt a világvége! :P

fazék: ja az nekem is feltűnt. főleg, hogy a vetítésnél bezzeg voltak félmeztelen nők a vásznon úgyhogy le sem tagadhatják, hogy jellemző a törzsre!
kellemes blogkövetést:) (bár most lesz egy hetes szünet, mert nem leszek net-közelben.)

mesi: a bundáslábú szerintem zulu volt.

Névtelen írta...

hosszú ez az 1 hét szünet..

Névtelen írta...

:)

Névtelen írta...

A színes női ruhák egész jól néznek ki, a táncot is megnéztem volna :)

Az egy hét pedig letelt :P

Névtelen írta...

Wow, ez nagyon erdekes!

A helyi SPAR kinalat kegyetlen. Kis kuduhust tessek! XD

A racsok mogott alvas viszont riaszto. Csinalnak valamit, hogy ez valtozzon, vagy a szomszedok/gazdasagi helyzet miatt eselytelen?

A parabolaantennan jot vigyorogtam. :D :D :D