2008. január 30., szerda

vásárlós fejezet

Az elmúlt napokban vásárolni voltunk.
Élelmiszerboltok, amiket itt eddig láttam:
SPAR (SUPER SPAR)
Checkers
Pick 'n Pay
Woolworths (ez szinte mindent árul)

Az élelmiszerek nagyjából olyan áron mozognak mint nálunk, így első ránézésre.
Ami viszont olcsóbb, az a zöldség és a gyümölcs.
A helyi pénz a rand, és 1 rand 25 forint körül van.
Tegnap 2500 forintnyi randért vettünk 4 mangót, 4 papayát, szőlőt, egy kis doboz szilvát, és egy doboz passion fruitot.
A leárazott DVD standon 99.98 randért árulták a filmeket, ami kb 2400 forint, úgyhogy ez viszont nálunk olcsóbb!
A magazinok szintén, mert amiket láttam, 400-600 forint körül voltak.

A ruhaboltok neveit nem jegyeztem meg. Tudom, hogy a Woolworths-ben is voltunk, mert ruha részlegük is van. Meg volt valami Truworths nevű bolt is.
Egy farmer volt 240 rand (kb 5800 forint) és egy jó vászon nadrág kb 5300 forint.

Eddig három bevásárlóközpontban voltam.
Kettő ebből Johannesburgban van. A legnagyobb Sandton City, aminek a közepén található a Nelson Mandela tér. Ez egy nagy fedetlen tér, kiülős éttermekkel és kávézókkal keretezve, középen egy szökőkúttal, és egy hatalmas Mandela szoborral, aminek én kb a térdéig értem.

Az egyik étterembe be is ültünk, és ettem egy isteni steak-et! :) (közben elment az áram, de már az étlapon is megnyugtatták a vendégeket, hogy az étterem teljesen önellátó, áramszünet esetén.)

Nincsenek megjegyzések: